joi, 27 ianuarie 2011

Papanasi cu dulceata si smantana

Ca tot pofta era mare, n'am mai rezistat tentatiei si am pregatit o masa copioasa de papanasi.
Reteta apartine unei furnicute foarte gospodine pentru ca am vrut sa'mi iasa exact ca in descrierea ei. Atata doar ca noi i'am servit cu smantana, ei fiind destul de dulci de la compozitie si gem.


Ingrediente:
2 oua
250 g faina
100 g zahar
500 g branza dulce
50 ml ulei
2 linguri gris
1 plic praf de copt
1 plic zahar vanilat
putina coaja de lamaie
smantana

Se amesteca branza cu galbenusurile, zaharul, uleiul, grisul, coaja de lamaie, faina si praful de copt pana obtinem un aluat. 


Amestecam aluatul cu albusurile batute spuma (adagam pliculetul de zahar vanilat ). Obtinem o coca usor lipicioasa, dar usor de modelat.
Din compozitia rezultata am pregatit papanasi 2 zile la rand pentru ca am vrut sa'i servim fierbinti! 

Modelam bilute cu gaura inauntru (apasam cu degetul) si bilute mici-capac. Si unele si altele se prajesc in ulei. Se pune gem in gaura din bila mare (eu am folosit gem de capsuni), se acopera cu bila capac, se pudreaza cu zahar pudra si se acopera cu un strat de smantana. 

 Si pentru prima data i'am facut si piticului meu un papanas fiert. Cand apa a dat in clocot, am pus bilutele si le'am scos dupa vreo 5 minute. Foarte, foarte bun!!!
Sa aveti pofta!

Un comentariu: